ALGEMEEN

Wat zijn de openingstijden?

  • Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 7:00 tot 17:00 uur. Op zaterdag zijn wij geopend op afspraak. De openingstijden kunt u ook terug vinden op de website bij contact.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

  • Via de website bij ‘contact’ kunt u een bericht achterlaten. Tevens vind u hier ook ons adres of telefoonnummer voor direct contact.

Waar zit er een vestiging van Jansenmaterialen?

  • Via de website bij ‘contact’ vind u onze vestigingen. Ook zijn de vestigingen te vinden op uw internetbrowser.

Moet ik mij legitimeren voor het huren van de materialen?

  • Ja dit is verplicht bij ons. U kunt u legitimeren via een paspoort, ID of rijbewijs.

Bezorgen jullie ook in het weekend?

  • In het weekend zijn er bij uitzondering levering op afspraak.

Ik heb een klacht en/of opmerking. Waar kan ik terecht?

  • Via de website bij ‘contact’ kunt een bericht achterlaten. Tevens vind u hier ook ons adres of telefoonnummer om direct contact met ons te krijgen.

ACCOUNT

Ben ik verplicht een account aan te maken?

  • Ja, voor particulieren en bedrijven is het verplicht een account te maken. Via deze weg ontvangen wij direct alle gegevens die wij nodig hebben voor uw bestelling. En u creëert ook gelijk een fijne werkomgeving voor u zelf.

Wat kan ik allemaal met een account?

  • Op uw account heeft u een totaal overzicht van uw gehuurde materieel. Zo ziet u de geplaatste reserveringen, lopende contracten, facturen en afgehandelde contracten. Ook kunt u via uw account betalingen regelen.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Hoe kan ik dit opnieuw instellen?

  • Ga naar het inlogscherm en klik op ‘gebruikersnaam vergeten?’. Na het invullen van uw email wordt er een link gestuurd naar het opgegeven e-mailadres met een link om uw gebruikersnaam te resetten. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik dit opnieuw instellen?

  • Ga naar het inlogscherm en klik op ‘Wachtwoord vergeten?’. Na het invullen van uw gebruikersnaam wordt er een link gestuurd naar het opgegeven e-mailadres met een link om het wachtwoord te resetten. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik mijn accountinformatie wijzigen?

  • Wanneer u ingelogd bent klikt u op uw eigen naam recht boven in het venster. U komt in uw eigen omgeving waar u inzicht heeft in al uw gehuurde materieel en waar u ook bij ‘mijn gegevens’ uw gegevens kunt aanpassen.

BORG EN BETALING

Moet ik borg betalen?

  • Ja, dit is alleen voor de particuliere klanten en bedrijven die geen rekeningklant zijn van Jansenmaterialen.

Wanneer ontvang ik de door mij betaalde borg terug?

  • De betaalde borg ontvangt u binnen 5 werkdagen retour op uw rekening.

Waarom duurt het 5 dagen voor ik mijn borg retour ontvang?

  • Wij zullen na retour het materieel controleren. Wij kijken of alle toebehoren/accessoires van de gehuurde machines of gereedschappen retour bij ons is en er geen eventuele schades zijn opgelopen. Daarnaast kijken wij of het materieel nog opgeladen of getankt moet worden. Eventuele bevindingen worden besproken en ingehouden van de borg.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

  • Voor particulieren en nieuwe bedrijven vragen wij directe betaling bij de reservering of bij afhalen/bezorging. Dit is mogelijk via iDEAL, bankoverboeking of pinbetaling.
  • Voor bedrijven die klant zijn blijft directe betaling mogelijk en staat mogelijkheid open om betaling met factuur te voldoen.

Wat is de betalingstermijn van de factuur?

  • De standaard betalingstermijn die wij hanteren bedraagt 30 dagen na uitbrengen van de factuur.

Hoe ontvang ik een factuur?

  • Je ontvangt facturen op het door jou opgegeven e-mailadres. Deze worden gestuurd in PDF formaat. Heb je een account dan zijn de facturen inzichtelijk via het menu-item ‘Facturen’.

HUREN

Kan ik ook voor een halve dag huren?

  • Nee, dit is bij ons niet mogelijk. Bij ons kunt u voor scherpe prijzen alleen een dag of week huren.

Uit hoeveel uur bestaat een dag huren?

  • De dagprijs is berekend op huur van maximaal 24 uur. Uitgaande van meerdaagse huur
  • De machines die een urenteller hebben is de dag berekend op 8 draaiuren.
  • Bij het huren van materieel voor een week is de week berekend op 7 dagen/168 uur.
  • Bij een machine die een urenteller heeft is de week berekend op 5 dagen/40uur.
  • Bij huur van materiaal voor 1 dag gaan we uit van een werkdag van 7:00 tot 17:00 uur. 

Bij sommige machines of gereedschap staat dat de prijs op aanvraag is, maar hoe kom ik erachter hoeveel het kost bij jullie?

  • Om te weten wat een machine kost die op aanvraag staat dient u contact op te nemen met ons. Via de website bij ‘contact’ kunt een bericht achterlaten. Tevens vind u hier ook ons adres of telefoonnummer.

Ik heb een reservering gedaan op de website, maar deze wil ik wijzigen/annuleren/verlengen hoe kan dit?

  • U kunt de bestelling annuleren/wijzigen/verlengen via uw eigen account.
  • Ook kunt u via de website bij ‘contact’ een bericht achterlaten of telefonisch contact opnemen.

Tot hoelang van te voren kan ik mijn reservering annuleren?

  • Annuleren kunt u tot maximaal 24 uur van te voren doen. Mocht u dit later doen dan krijgt u alsnog de factuur voor het huren van de machine.

Dienen de gehuurde materialen schoon retour gebracht te worden?

  • U dient de machines schoon en in de juiste staat af te leveren. Bij diesel-/benzine motoren dient de machine afgetankt te zijn.
  • Mocht dit niet van toepassing zijn zult u nog een rekening achteraf krijgen voor het aftanken van de machine.

AFHALEN EN BEZORGEN

Kan ik de machine laten bezorgen en wat zijn de kosten hiervan?

  • Dit kan zeker, de kosten voor het leveren worden berekend aan de hand van afleveradres en het soort gereedschap/machine die u huurt. De kosten kunt u direct terug zien op de website tijdens het bestelproces.

Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen?

  • Bij het plaatsen van een bestelling kunt u zelf kiezen voor de gewenste dag en een indicatie van het tijdsmoment. Het daadwerkelijke levermoment kan hier altijd van af wijken.

Moet ik tekenen voor ontvangst van materieel?

  • Ja, wij registreren graag wie het materieel in ontvangst heeft genomen zodat hier geen misstanden over kunnen ontstaan.

Als de machine opgehaald of bezorgd word, krijg ik dan uitleg?

  • Uiteraard krijgt u uitleg over de machine. Bij het ophalen of bezorgen zal een van de collega’s de machine uitleggen.